👈 فروشگاه فایل 👉

دانلود تحقیق در موردراهنمای مدیریت شکایات در بیمارستان ها

ارتباط با ما

... دانلود ...

نام فایل : راهنمای مدیریت شکایات در بیمارستان ها

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 56

حجم : 4 مگابایت

بنام خدا

راهنمای مدیریت شکایات در بیمارستان ها

نگهداری و بهبود

نتایج پیاده سازی فرآیند رسیدگی به شکایات

اصطلاحات و تعاریف

اصول راهنما

چارچوب رسیدگی به شكایات

طرح ریزی و طراحی

عملیات فرایند رسیدگی به شكایات

فهرست مطالب

اهمیت فرآیند رسیدگی به شکایات

یک شکایت ، یک حکایت

سالها پیش ؛ بخش پونتیاك شركت خودروسازی جنرال موتورز شكایتی را از یك مشتری با این مضمون دریافت كرد: این دومین باری است كه برایتان می نویسم و برای این كه بار قبل پاسخی نداده اید، گلایه ای ندارم ؛ چراكه موضوع از نظر من نیز احمقانه است!

به هر حال ، موضوع این است كه طبق یك رسم قدیمی ، خانواده ما عادت دارد هر جمعه شب پس از شام به عنوان دسر بستنی بخورد. سالهاست كه ما پس از شام جمعه رای گیری می كنیم و براساس اكثریت آرا نوع بستنی ، انتخاب و خریداری می شود. این را هم باید بگویم كه من بتازگی یك خودروی شورولت پونتیاك جدید خریده ام و با خرید این خودرو، رفت و آمدم به فروشگاه برای تهیه بستنی دچارمشكل شده است.

لطفا دقت بفرمایید! هر دفعه كه برای خرید بستنی وانیلی به مغازه می روم و به خودرو بازمی گردم ، ماشین بعد از چندین استارت و به سختی روشن می شود؛ اما هر بستنی دیگری كه بخرم ، چنین مشكلی نخواهم داشت. خواهش می كنم درك كنید كه این مساله برای من بسیار جدی و دردسرآفرین است و من هرگز قصد شوخی با شما را ندارم.

می خواهم بپرسم چطور می شود پونتیاك من وقتی بستنی وانیلی می خرم ،روشن نمی شود؛ اما با هر بستنی دیگری راحت استارت می خورد؟

مدیر بخش فنی شركت به نامه دریافتی از این مشتری عجیب ، با شك و تردید برخورد كرد؛اما از روی وظیفه و تعهد، یك مهندس را مامور بررسی مساله كرد. مهندس خبره شركت ، جمعه شب پس از شام با مشتری قرار گذاشت.

آن دو به اتفاق به بستنی فروشی رفتند. آن شب نوبت بستنی وانیلی بود. پس از خرید بستنی ، همان طور كه در نامه شرح داده شد، ماشین روشن نشد!

مهندس جوان و جویای راه حل ، 3 شب پیاپی دیگر نیز با صاحب خودرو وعده كرد. یك شب نوبت بستنی شكلاتی بود، ماشین روشن شد. شب بعد بستنی توت فرنگی و خودرو براحتی استارت خورد. شب سوم دوباره نوبت بستنی وانیلی شد و باز ماشین روشن نشد!

نماینده شركت به جای این كه به فكر یافتن دلیل حساسیت داشتن خودرو به بستنی وانیلی باشد، تلاش كرد با موضوع منطقی و متفكرانه برخورد كند. اومشاهداتی را از لحظه ترك منزل مشتری تا خریدن بستنی و بازگشت به ماشین و استارت زدن برای انواع بستنی ثبت كرد.

این مشاهده و ثبت اتفاق ها و مدتزمان آنها، نكته جالبی را به او نشان داد: بستنی وانیلی پرطرفدار و پرفروش است و نزدیك در مغازه در قفسه ها چیده می شود؛ اما دیگر بستنی ها داخل مغازه و دورتر از در قرار می گیرند. پس مدت زمان خروج از خودرو تا خرید بستنی و برگشتن و استارت زدن برای بستنی وانیلی كمتر از دیگر بستنی هاست.

این مدت زمان مهندس را به تحلیل علمی موضوع راهنمایی كرد و او دریافت پدیده ای به نام قطع کامل جریان سیال(Vapor Lock) باعث بروز این مشكل می شود.

دیر روشن شدن خودرو پس از خاموش شدن ، به دلیل تراكم بخار در موتور و پیستون ها ، مساله اصلی شركت ، پونتیاك و مشتری بود.

شرح حكایت

مشتریان ما به زبانهای مختلفی سخن می گویند. ایشان از ادبیات متفاوتی برای سخن گفتن بهره می گیرند.

اگر حرف مشتری را خوب گوش كنیم ، می توانیم با توجه به لحن گفتارشان درك فراتری از آنچه می خواهند به گوش ما برسانند، داشته باشیم.

آیا همه حرفهای مشتریان ما باید منطقی ، اصولی و مرتبط با موضوع باشد؟

....

👇محصولات تصادفی👇

ترجمه مقاله الکترونیک صنعتی در مسیر آینده طراحی تصویر و صفحات نرم افزار جامع دعاهای اسلامی((کلید هدایت)) با فتوشاپ تغییرات مواد گزارش كتبی درس پژوهی پاورپوینت بررسی برج capital gate دبی،خمیده ترین برج دنیا مبانی نظری فمنیسم تکوین نظریه‏ های فمنیستی