👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری عدم اطمینان ،عدم تقارون اطلاعاتی،اقلام تعهدی سود حسابداری،محافظه کاری سود

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری عدم اطمینان ،عدم تقارون اطلاعاتی،اقلام تعهدی سود حسابداری،محافظه کاری سود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

2-1- مقدمه 18

2-2 -گفتار نخست: به مبانی و مفاهیم نظری مرتبط با عدم اطمینان 20

2-2-1 -شرایط عدم اطمینان در تصمیم گیری 20

2-2-2-عوامل عدم اطمینان 24

2-2-2-1نبود اطلاعات 24

2-2-2-2- انباشتگی اطلاعات( پیچیدگی) 25

2-2-2-3- شواهد متضاد 25

2-2-2-4- ابهام 26

2-2-2-5- اندازه گیری 26

2-2-3 -آثار شرایط عدم اطمینان بر گزارشگری شرکت 29

2-2-4 -آثار عدم اطمینان محیطی بر ارزش شرکت 30

2-3- گفتار دوم: مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی 30

2-3-1-مفهوم عدم تقارن اطلاعاتی: 32

2-3-2 نقش عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه: 33

2-3-3-عدم تقارن اطلاعات و كارایی بازار: 34

2-3-4- عدم تقارن اطلاعات و فرضیه پیام دهی 37

2-3-5- پیامدهای عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه 38

2-3- گفتار سوم: مبانی نظری اقلام تعهدی سود حسابداری 41

2-3-1- حسابداری تعهدی 41

2-3-2-اقلام تعهدی 42

2-3-3- اهمیت اقلام تعهدی 43

2-3-4- کیفیت اقلام تعهدی 44

2-3-6-اقلام تعهدی غیر اختیاری و اختیاری 45

2-3-7-مفهوم مدیریت سود 45

2-3-8- اندازه گیری مدیریت سود 48

2-3-8-1-مدلهای اندازه گیری مدیریت سود 49

2-5 -گفتار چهارم: محافظه کاری سود 59

2-5-1-مفهوم محافظه کاری 59

2-5-2-اهمیت محافظه کاری: 63

2-5-3-جایگاه محافظه كاری در استانداردهای حسابداری: 64

2-5-4-معیارهای ارزیابی محافظه کاری 68

2-5-5 -محافظه کاری و عدم تقارن اطلاعاتی 70

2-6 -گفتار پنجم :پیشینه تحقیق 74

2-6-1 -تحقیق‌های برون کشور 74

2-6-2 -تحقیق‌های درون کشور 78

2-1- مقدمه

در این مطالعه، به بررسی ارتباط بین مدیریت سود و محافظه کاری سود با عدم تقارن اطلاعات، با در نظر گرفتن شرایط عدم اطمینان، می پردازیم. شرایط عدم اطمینان محیطی با ایجاد محدودیت‌های قابل ملاحظه، استراتژی و تصمیم‌گیری را در شرکت تحت تاثیر قرار می‌دهد. از انجاییکه شرکت‌ها تحت تاثیر محیط داخلی و خارجی خود هستند، مدیران شرکتها نیز در شرایط عدم اطمینان محیطی مجبور به اتخاذ تصمیمات استراتژیک هستند که در چنین محیطی به ارزش بازار و عملکرد شرکتها تاثیر منفی نداشته باشد( قوش و اولسن، 2009).

شرایط عدم اطمینان سرمایه‌گذاران بر روی توزیع جریان نقدی آینده شرکت تاثیرگذار است که می‌تواند باعث بوجود آمدن عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه گذاران آگاه و سرمایه گذاران ناآگاه شود(باتاچاریا و همکاران[1]،2012).

از طرفی انتظار می‌رود که گزارشگری مالی در شرکت‌هایی که در شرایط عدم اطمینان فعالیت می‌کنند، مشکل باشد. و هر چه این شرایط پیچیده تر باشد بر ارزش شرکت‌ها در بازار تاثیرگذارتر خواهد بود. در چنین شرایط نامتقارنی، ما می‌توانیم استدلال کنیم که احتمال رویداد مدیریت سود و گزارشگری محافظه کارانه افزایش یابد (لافوند و همکاران[2]، 2005 ). شرایط عدم اطمینان با نوسانات فروش، که بر تصمیم گیری‌های مدیریتی تاثیر می‌گذارد، ارزیابی شده است( چایلد[3]، 1972، کرت و مارچ[4]، 1963، ویلیامسون[5]، 1975).

فرض بر این است که کاهش نوسانات سود گزارش شده، به نفع مدیران است( قوش و اولسن، 2009)، اما در یک محیط بی ثبات، انتظار می‌رود که ارزیابی مدیریت سود، به دلیل عدم ثبات درآمار و ارقام‌های حسابداری مشکلتر باشد. بنابراین، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تاثیر مدیریت سود و گزارشگری محافظه کارانه بر عدم تقارن اطلاعاتی نسبت به یک محیط پایدار، کمتر است(گل و همکاران[6]، 2003).

همچنین تاثیر مکانیزمهای حاکمیت شرکتی مانند سهامداران نهادی و درصد سهام شناور ازاد و ریسک ورشکستگی را بر عدم تقارن اطلاعاتی در چنین محیطی مورد بررسی قرار داده‌ایم. فصل حاضر به مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختصاص دارد. محقق، موضوعات این فصل را در قالب گفتارهای زیر تدوین نموده است.

گفتار نخست: مبانی و مفاهیم نظری مرتبط با عدم اطمینان

گفتار دوم: مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی

گفتار سوم: مبانی نظری اقلام تعهدی سود حسابداری

گفتار چهارم: محافظه کاری سود

گفتار پنجم: پیشینه تحقیق

2-2 -گفتار نخست: به مبانی و مفاهیم نظری مرتبط با عدم اطمینان

2-2-1 - شرایط عدم اطمینان در تصمیم گیری

امروزه تقریبا فعالیت همه سازمان‌ها و واحدهای تجاری در جهت تولید و ارائه‌ی کالا و خدمات، متأثر از عوامل محیط خارجی است که سازمان در آن فعالیت می‌کند، کالاهای خود را در آن به فروش می‌رساند و عوامل مورد نیاز برای تولید و خدمات را از آن تأمین میکند. در نتیجه‌ی این ارتباط، عملیات و عملکرد سازمان‌ها تا حد زیادی متأثر از عوامل دیگر، همه‌ی سازمان‌ها و واحدهای تجاری برای کسب سود و تداوم فعالیت، به ناچار با محیط فعالیت خود در ارتباط هستند که در نتیجه‌ی این ارتباط، عملکرد و سودآوری آن‌ها تا حد زیادی متأثر از عوامل محیط خارجی بوده و تابعاً سازمان‌ها نیز بر محیط فعالیت خود تأثیر می‌گذارند. اهمیت تأثیر محیط بر سازمان آن چنان است که استاگدیل عقیده دارد، هر سازمان به نوعی محصول محیط خود است؛ زیرا که درگیر مبادله با محیط خود بوده و نیز ادامه‌ی حیات سازمان به شدت ریشه در روابط نگهدارنده‌ی آن با محیطش دارد(رضوانی و سهام خدم، 1389).

[1] Bhattacharya et al

[2] LaFond et al

[3] Child

[4] Cyert and March

[5] Williamson

[6] Gol

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت مدار های الکتریکی مدار های مرتبه اول به همراه تصاویر آموزشی مکانیزم طراحی شده در سالیدورک و کتیا ‏ترجمه مقاله کاربرد سایتوکین های بزاق در غربالکری اسکواموس سل کارسینوما دهان بررسی مقوله مشروعیت انتقال مرهونه از سوی راهن در حقوق موضوعه ایران دانلود پاورپوینت آلودگی های صوتی در محیط كار